Bawełniane pościele

W obecnych czasach wiele osób narzeka na bezsenność. Duża ilość pracy, stras czy życie w biegu powoduje, że nie potrafimy wypocząć. Trudności z zasypianiem mogą być chwilowe i wtedy sięgnięcie po jakieś ziołowe środki, czy herbatki może okazać się pomocne. W dłuższych okresach bezsenności warto pójść do apteki po środki działające łagodnie nasennie.


Sen jest bardzo ważny, pozwala zregenerować organizm, daje odpoczynek i energię na kolejny dzień. We własnym zakresie też możemy postarać się, żeby mieć wpływ na sen i jego jakość. Wietrzenie pokoju przed spaniem pozwala na wpuszczenie do środka świeżego powietrza, Dostarczenie większej ilości tlenu powoduje, że sen jest zdrowszy i dłuższy. Świeża, wywietrzona wcześniej pościel ma podobne działanie. Spanie w zaduchu i przegrzanym pomieszczeniu nie jest zdrowe i powoduje częste wybudzanie się ze snu. Dłuższy spacer przed spaniem czy wypicie ciepłego mleka przed pójściem do łóżka w miarę często zdaje egzamin. Aktywność fizyczna i pozbycie się nadmiaru energii również mogą wpływać na to jak śpimy w nocy. Nerwy i trzymanie wielu spraw tylko dla siebie może sprawić, że problemy będą narastać i wszystko to będzie odbijać się w nocnych godzinach.

Kłopoty z zaśnięciem czy częste wybudzanie się mogą prowadzić do kłopotów zdrowotnych, którym zaradzić będzie już ciężej. Zrozumienie ze strony rodziny i wsparcie powinny pomóc nam uporać się z niektórymi sprawami i pozwolić na dobry, wieczorny wypoczynek. Przespanie całej nocy powoduje, ze kolejny dzień wydaje się wyzwaniem, któremu bez trudu sprostamy. Osoby cierpiące na bezsenność gorzej egzystują w dzień, są bardziej apatyczne i ospałe. Pojawia się apatia, zaburzenia lękowe czy depresja. Należy o tym pamiętać już wtedy, kiedy pojawią się pierwsze kłopoty ze snem.