Planowanie na solidnych podstawach

Pracuje dla dużej firmy, która to działa w branży FMCG. Ostatnie czasy nasi specjaliści od finansów zauważyli niepokojący trend świadczący o spadku przychodów firmy. Wobec takiego stanu rzeczy oczywiste jest podjęcie działań zmierzających do zwiększenia sprzedaży. W realizacji tego celu miał pomóc nowy produkt w palecie ofertowej oraz związana z nim kampania reklamowa. W firmie były zdania podzielone na temat potencjalnego nowego produktu oraz kształtu kampanii informacyjnej. Dla mnie oczywistym posunięciem dającym pogląd na sytuacje naszej firmy na rynku było podjęcie badań marketingowych. Nie było łatwo przekonać zarządu do podjęcia działań zakładających monitoring marki. Argumentem, który ich przekonał była możliwość zbadania także firm konkurencyjnych pod kątem ich oferty produktowej i działań marketingowych. Podjęliśmy współpracę z firmą, która profesjonalnie zajmuje się monitoringiem mediów, ze szczególnym naciskiem na monitoring mediów społecznościowych. Ten obszar jest o tyle ważny, że daje nie tylko pogląd na działania konkurencji ale także pokazuje nastawienie internautów, którzy w komentarzach bardzo często i chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami. Z takich informacji można też wysnuć wnioski dotyczące oczekiwań klientów, które nie są zaspokajane przez żaden produkt obecnie oferowany na rynku. Tym sposobem, za jednym ruchem otrzymamy dwie informacje. Pierwsza związana z działaniami naszej konkurencji, a druga związana z potrzebami klientów.